La revista científica nord-americana “PLOS ONE” publica un treball de recerca fet als laboratoris del Parc
06/09/2012L’estudi versa sobre la importància de la dieta mediterrània per evitar l’arteriosclerosi
La prestigiosa revista científica nord-americana PLOS ONE ha publicat un estudi realitzat per dos equips d’investigadors ubicats al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida. L’article informa de l’estudi realitzat sobre com la contribució del consum d’oli d’oliva i els vegetals (dieta mediterrània) contribueixen a evitar l’arteriosclerosi. L’estudi mostra un nou mecanisme pel qual aquests components eviten que l’esmentat “colesterol dolent” es dipositi a les artèries.
Aquest treball és fruit d’una col•laboració entre el Grup d’Antioxidants, el Departament de Tecnologia d’Aliments i Nutren-Nutrigenomics de la xarxa TECNIO que formen part del Departament de Medicina Experimental i l’IRBLLeida, ambdós de la Universitat de Lleida. A més, també hi han participat investigadors de la Universitat Rovira i Virgili.



973 272 922